Apoiada en seis anacos de filmes norteamericanos de toda a historia do cinema, Rita Martín Sánchez desscribe a evolución dos actores e directores negros e o seu crecente protagonismo dentro da industria. Comeza o seu repaso amosando un fragmento de "The birth of a nation" de D. W, Griffith, un director de pensamento conservador e non moi amigo das personas de diferente raza. O seguinte paso nesta evolución é o de Mami en "Going with de wind" de Victor Flemming. Unha superporducción na que a esclavitude dos negros está normalizada e na que a actriz fai de contrapunto cómico o drama da trama principal. "To kill a mockingbird" de Robert Mulligan fala dun avogado branco que ten o papel de defender a un negro acusado inxustamente, enfrontándose a comunidad do pobo onde transcorre o conflicto. De inmediato saltamos a "Guess who´s coming to dinner", con Sidney Pottier xunto a unha das parexas máis recoñecidas de Hollywood, Spencer Tracy e Katherine Hepburn. Pottier occidentalizou a imaxe dos afroamericanos e dos actores de raza negra en xeral dentro da industria cinematográfica. En "Jesus Christ Superstar" de Norman Jewison, Carl Anderson interpreta a Judas e o espírito de rebledía dos negros contra o dominio branco, nunha época na que a sociedade en xeral, pero especialmente en Estados Unidos clamaba polas libertades e as igualdades. O último paso dentro da interpretación nos leva ata "Philadelphia" de Jonathan Demme, na que Denzel Washington, primeiro actor negro en gañar un Oscar como actor principal, encarna un avogado que ten que defender a otro letrado despedido por contraer o VIH. Supón un contrapunto á situación vista con anterioridade no filme de Robert Mulligan. Para rematar faise un breve repaso de dous directores negros xurdidos a finais dos anos 80 e que durante os 90 tiveron un gran éxito internacional, Spike Lee e John Singleton.